English breakfast muffin - snídaňové muffiny

22:52:00

Přiznávám, že na anglické muffiny jsem si recept musela najít. Dala bych vám sem odkaz na stránku, kterou jsem takto zneužila ke svým účelům, ale zaprvé jsem zapomněla, jak se jmenovala a zadruhé jsem recept výrazně přetvořila, protože se mi nelíbil. Taky přiznávám, že jsem  celý tento nápad okopírovala od McDonald's, ale hrozně mě lákalo si něco takového vyzkoušet doma. A vy si to teď díky mně můžete zkusit taky!


Na muffiny:
170g hladké mouky
1 lžičku třtinového cukru (8g)
10g měkkého másla
1/2 pytlíku sušeného droždí
85ml vlažného mléka
1 žloutek
velká špetka soli
hrubá mouka na podsypání
olej na vymazání mísy

V menší misce smíchejte droždí, cukr a vlažné mléko a nechte směs odpočinout asi 10 minut pod  utěrkou v teple. Mezitím si odvažte mouku, prosejte ji do velké mísy a dochuťte solí. Uprostřed mouky udělejte důlek, do kterého přijde máslo, žloutek a kvásek (předem vytvořená směs). Vypracujte hladké pružné těsto a nechte ho hodinu kynout v míse vymazané trochou oleje. Při čekání si alespoň můžete plech vyložit papírem na pečení a vysypat ho trochou hrubé mouky. Když má těsto dvojnásobnou velikost, vyválejte ho na plát tlustý 1-2 cm a vykrojte kolečka (můžete použít vykrajovátko, nebo třeba ostrou hranu sklenice, či hrnku). Muffinky odložíme na plech a necháme je ještě trochu vyskočit (zhruba 30 minut). Poté opékáme na suché pánvi z každé strany minimlně 2 minuty, na mírném plameni pod pokličkou. 

Na dodělání:
1 celé vejce
kvalitní šunka nebo slanina
plátek chedaru
sůl
olej na smažení

Nejdřív si udělejte vajíčko. Více doporučuju využít lívanečník a osmažit v něm vejce z každé strany 3 minutky. Je tu ale taky možnost rozklepnout vejce na pánev do kulaté formičky, přiklopit poklicí a na mírném plameni spíše dusit 10 minut (záleží na výšce). V obou případech pokládáme na  ještě horké vejce plátek chedaru. Já jsem si šunku nechala trochu vysmažit, ale záleží na vaší chuti.
A k samotnému finále - skládání! Muffin rozřízněte na půl a opečte v topinkovači. Položte šunku, na ní vejce se sýrem a přiklopte. 
Tak co? Zkusíte snídani od "mekáče" doma? Dejte mi vědět v komentářích.
Maya



You Might Also Like

0 komentářů