Bluenana muffins - borůvkové banánové muffiny

22:53:00

Tenhle recept vznikl tak trochu omylem, po naší dovolené v Rakousku. S sebou jsme brali banány, a protože se nespotřebovaly byly černé a ošklivé. S takovým banánem se toho dá dělat asi milion, ale já jsem si vzpomněla, jak nám maminka dělávala jako malým dětem banánové muffinky. Z toho vyplývá, že jsem je musela mít. Když jsem ale ráno banány hledala, nebyly nikde k nalezení, protože je už někdo snědl a já jsem měla po štěstí. Nevzdala jsem to hlavně proto, že jsem měla vydat článek a neměla jsem ani čárku. Takže se jelo do obchodu. Kvůli banánům. Po cestě na kole se ještě pěkně otloukly a všechno bylo podle představ. Takže pokud potřebujete využít starý banán utíkejte do kuchyně.

Na asi 10 muffinů:
100g hladké mouky
25g polohrubé mouky
55g tmavého cukru
1 čajová lžička prášku do pečení
špetka soli
1 vejce
45g másla
100ml mléka (polotučné)
1 zralý banán
několik hrstí borůvek

Jednodušší už to asi ani být nemůže. Nejprve rozpusťte máslo, aby mělo dostatek času na vychladnutí (já to dělám v mikrovlnce, kde stačí asi 45 sekund). Potom v misce smíchejte všechny sypké suroviny (tj. mouky, cukr, sůl, prášek do pečení).  Pokud chcete těsto krásně jemné, dejte banán rozmixovat, ale pokud stejně jako já mixer nemáte, stačí ho rozmačkat vidličkou. Pak ho dejte do větší mísy společně se všemi tekutými ingrediencemi (mléko, zchladlé máslo, vejce). K sypkým ingrediencím ještě přibudou borůvky, protože když se obalí v mouce, neklesají tolik ke dnu muffinu. A těď už se jen sypká směs přisype k tekuté a je to. Šlehač nemusíte ani požívat, stačí promíchnout vidličkou. Plech na pečení muffinů vyložte košíčky, nebo můžete použít silikonové formičky. V obou případech plňte do 3/4 výšky a pečte v troubě vyhřáté na 180°C cca 25 minut. 

A moudro na závěr. Nepoužívejte kilo borůvek, protože potom bude fakt těžký zjistit pomocí špejle, jestli jsou muffiny hotový.
Maya

You Might Also Like

0 komentářů